Debiteurenbeheer uitbesteden
Advies van een specialist?

Houd controle over uw geld!

Voor slechts € 250,00 per jaar neemt IP Nederland het volledige debiteurenbeheer van u over. Wilt u uw debiteurenbeheer uitbesteden? Neem dan contact met ons op voor een geheel vrijblijvend gesprek.

Goed debiteurenbeheer is heel belangrijk
Het hanteren van een goed debiteurenbeheer is een noodzakelijk kwaad, maar kan voor bedrijven uiteraard erg belangrijk zijn. Zodra de betaaltermijn van een factuur vervallen is, wordt er met het juiste debiteurenbeheer een dossier opgebouwd die van belang is voor succesvol incasseren. Goed debiteurenbeheer begint bijvoorbeeld dan ook direct na de vervaldatum van een factuur met het versturen van een correcte herinnering. In Nederland worden facturen in 90% van de gevallen pas na de vervaldatum betaald. Ruim 25% van alle faillissementen in Nederland worden zelfs veroorzaakt door te laat of niet betalende debiteuren. 

 

Heeft u een goed aanmaningstraject?

Na de vervaltermijn van facturen is het verstandig een goed vastgelegd aanmaningstraject te volgen. Als dit aanmaningstraject consequent wordt behandeld zal dit zeker een gunstige invloed hebben op het openstaand debiteurensaldo. Om een aanmaningstraject vervolgens meer de aandacht te laten trekken, adviseert IP Nederland gebruik te maken van de Précasso Stempel. Met de Précasso Stempel kan er op de correspondentie van een bedrijf gestempeld worden dat de administratie samenwerkt met IP Nederland. Deze rode stempel valt natuurlijk erg op en heeft een preventieve werking. Er wordt in een vroeg stadium duidelijk gemaakt dat het debiteurenbeheer goed geregeld is en de betaling niet langer uitgesteld kan worden. Indien debiteuren niet kunnen betalen zullen ze dit daardoor in de praktijk eerder laten weten.

 

Debiteurenbeheer uitbesteden

Bedrijven komen er helaas vaak niet aan toe om er een goed debiteurenbeheer op na te houden. IP Nederland neemt voor die bedrijven het debiteurenbeheer graag over. Voor het belang van een bedrijf speelt een goede liquiditeit uiteraard ook een grote rol. Goed debiteurenbeheer levert dus veel geld op, maar wil nog wel eens een (te) lage prioriteit hebben. Met een goed gedegen debiteurenbeheer kunnen betalingsachterstanden worden voorkomen en worden openstaande facturen sneller geïnd. IP Nederland kan naar wens het debiteurenbeheer intern of extern uitvoeren.

Indien u het debiteurenbeheer uitbesteedt aan IP Nederland bent u verzekerd van een correcte dossieropbouw en een goed georganiseerd en gedegen debiteurenbeheer!

De voordelen van debiteurenbeheer door IP Nederland:

  • Consequente behandeling van een effectief aanmaningstraject
  • Een lager openstaand debiteurensaldo
  • Verbeterde liquiditeit
  • Minder kans op dubieuze debiteuren
  • Professionele en klantvriendelijke benadering van uw klanten

Indien u gebruik wil maken van IP Debiteurenbeheer maken wij graag een afspraak met u om het een en ander uit te werken en te concretiseren.

Geef eenvoudig uw vordering uit handen
Cookie-voorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid
Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.